Wednesday, July 24, 2013

ဗုဒၶဘာသာ၏ တန္ဖိုးကို ပိုသိၾကသူမ်ား


Photo: Young Buddhist Association
 (ရတနာသုံးပါးကို ယုံၾကည္ ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္လာသူ တစ္ေယာက္ အေၾကာင္း၊ စာအုပ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္)

ၿပီးေတာ့ ဆန္းလြင္၏ဘဝသည္ ကြ်န္ေတာ္ႏွင့္ အီတလီဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးေလာကနာထတို႔ ေတြ႔ဆုံၾကစဥ္အခါ ဆရာေတာ္ မိန္႔ၾကားဖူးေသာ ၾသဝါဒ စကားထဲက ဘဝႏွင့္ တူေနသည္ဟုလည္း ထင္မိပါသည္။ (ထိုဆရာေတာ္သည္ ေရာမ ဘုရင္ဂ်ီဘာသာမွ ဗုဒၶဘာသာသို႔ ကူးေျပာင္းလာေသာ ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ ျဖစ္ပါသည္။)
ဆရာေတာ္က ‘ဒကာႀကီး၊ ရွင္ဘုရင္ရဲ႕ သားဟာ ခမည္းေတာ္ နတ္ရြာစံၿပီး အလိုလို ဘုရင့္ အရိုက္အရာကို ရရွိလာေတာ့ ဘုရင္ျဖစ္ရတဲ့ တန္ဖိုးကိုလည္း မသိဘူး၊ ဘုရင့္ တာဝန္ ဝတၱရား ဘယ္ေလာက္ ႀကီးမွန္းလည္း မသိဘူး၊ ဒီလိုပဲ ဒကာႀကီး၊ ေမြးကတည္းက ဗုဒၶဘာသာ ျဖစ္လာသူေတြဟာလည္း ရတနာသုံးပါးရဲ႕ တန္ဖိုး၊ သိကၡာ သုံးရပ္ရဲ႕ တန္ဖိုးႏွင့္ အစြမ္းသတၱိေတြကို နားမလည္ၾကဘူး၊ ဆင္းရဲသားက ရွင္ဘုရင္ ျဖစ္သြားတဲ့ လူက်ေတာ့ ဘုရင့္တန္ဖိုးကို ပိုသိတာေပါ့၊ ဘဝမွာ သဒၶါ၊ သတိ၊ ဝီရိယ၊ သမာဓိ၊ ပညာ စတဲ့ စိုက္ထုတ္ခဲ့ရတဲ့ တန္ဖိုးေတြ ဘယ္ေလာက္ ႀကီးမားတယ္ ဆိုတာ ကိုယ္တိုင္ သိျမင္ခဲ့ရတဲ့ အခါက်ေတာ့ မိုက္စရာ ရွိတာေတာင္ မမိုက္ခ်င္ေတာ့ဘူး၊ အနစ္နာ ခံခဲ့ရတာေတြ၊ ဆုံးရွဳံးခဲ့ရတာေတြ၊ စြန္႔လႊတ္ခဲ့ရတာေတြ ဘယ္ေလာက္ မ်ားတယ္ ဆုိတာ သူပဲ သိတယ္၊ ဒီေတာ့ ရတနာ သုံးပါးကို ၾကည္ညိဳရတိုင္းမွာ ပီတိျဖစ္ရတာေပါ့၊ ဒီလိုပဲ ဒကာႀကီး၊ တစ္ျခား ဘာသာ အယူဝါဒကေန ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အျဖစ္ကို ကူးေျပာင္း ေရာက္ရွိလာသူတုိင္းဟာ ဆင္းရဲသားက သန္းၾကြယ္သူေဌး ျဖစ္ရတဲ့ လူလိုပဲ ခံစားရတယ္’ ဟု မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။ 
မွန္ပါသည္။ မိရိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ားစုႏွင့္ ႏိုင္းစာလွ်င္ တျခား ဘာသာ အယူဝါဒကို စြန္႔လြတ္ၿပီး ဗုဒၶာဘာသာသို႔ ေရာက္ရွိလာသူမ်ားက ဗုဒၶဘာသာ၏ တန္ဖိုးကို ပို၍ သိၾကသည္မွာ ယုံမွားဖြယ္ မရွိပါ။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ အမ်ားစုမွာ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ၌ ယုံၾကည္ ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ရမည့္ အစား တန္ခိုး ဒၶိပါဒ္ ကိစၥေတြ လွ်ိဳ႕ဝွက္ဆန္းၾကယ္ေတြကို လုိက္စားခ်င္စိတ္ ရွိေနၾကေလသည္။ ဤတြင္ ‘တရားဆို မဆန္းႏွင့္၊ စကားဆုိ မၾကမ္းႏွင့္’ ဆိုေသာ ခႏၱီး ဆရာေတာ္ ဘုရား၏ ၾသဝါဒကို မွတ္သားဖြယ္ သတိရမိပါသည္။ အမွန္မွာ ရိုးေျဖာင့္ေသာစိတ္ (အမာယာဝီ အသေ႒ာ) သည္ပင္ တန္ခိုး သတၱိရွိေသာ စိတ္ျဖစ္သည္ကို နားလည္သင့္ပါသည္။ ဤစာကို ဖတ္ရေသာ အခါ ထိုသေဘာကို နားလည္ရပါသည္။
(ဆန္းလြင္၊ ရတနာသုံးပါးကို ယုံၾကည္ ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္လာသူ တစ္ေယာက္ အေၾကာင္း၊ ဦးဟန္ေဌး၏ မိတ္ဆက္ နိဒါန္း၊ စတုတၳအႀကိမ္၊ ၁၉၉၉၊ စာ၊ ၁၀ -၁၁)မွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤပုိ႔စ္ပါ ေခါင္းစီးမွာ မူလေခါင္းစီး မဟုတ္ပဲ ပုိ႔စ္ အဆင္ေျပေစရန္ ထည့္ထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးပါသည္။

No comments:

Post a Comment