၁၉၉၂ခုႏွစ္ကတည္းက အႏုပညာေလာကထဲကို 'အၪၨလီ' ဇာတ္ ကားျဖင့္ စတင္ဝင္ေရာက္ခဲ့သူ ဇာတ္ပို႔ေနရာ၊ ဒုတိယမင္းသားေနရာ မ်ားကို ပိုင္ႏိုင္စြာ သ႐ုပ္ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ လည္း ေအာင္ျမင္ မႈရရွိေနသူကသ႐ုပ္ေဆာင္ဒါ႐ိုက္တာဝိုင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။က်ရာဇာတ္႐ုပ္ကိုသ႐ုပ္ေဆာင္ႏိုင္သလုိ ကိုယ္ဖန္တီးခ်င္ တဲ့ အႏုပညာကိုလည္း ကိုယ္တိုင္ ဖန္တီး႐ိုက္ကူးေနပါတယ္။ ဒါ႐ိုက္တာဝိုင္း႐ိုက္ကူးခဲ့တဲ့ ဗီဒီယိုဇာတ္ကား မ်ားဟာ လူငယ္ ဆန္တဲ့ ႐ုိမန္႔တစ္ဇာတ္ကားမ်ားျဖစ္ၿပီး သူ႐ိုက္ကူးခဲ့တဲ့ 'အာဒမ္ရယ္၊ဧဝရယ္၊ဒသရယ္' ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားႀကီးက အကယ္ဒမီ ဆုေပါင္းမ်ားစြာကို ၂ဝ၁ဝျပည့္ႏွစ္အတြက္ ရွိခဲ့ပါတယ္။ သူ႔ဘဝအမွတ္တရ၊ အေတြ႕အႀကဳံမ်ားကို သတင္းလူသားအျဖစ္ တင္ဆက္လိုက္ပါတယ္။
► ဇာတ္ပို႔ဘဝ
ဒါ႐ိုက္တာေမာင္သီ႐ိုက္ကူး ခဲ့တဲ့ 'ေရႊအိမ္မွာနားေစခဲ့ေသာ' ဇာတ္ ကားမွာ အမွတ္တရေတြ ရွိခဲ့တယ္။ အရင္တုန္းက ထက္ျမက္ဆိုတဲ့ နာ မည္နဲ႔ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့တယ္။ ဝိုင္းဆို တဲ့ နာမည္က အိမ္နာမည္ပါ။ အဲဒီ ဇာတ္ကား႐ိုက္ကူးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဝိုင္း ဆိုၿပီး နာမည္ေျပာင္းခဲ့တယ္။ ဇာတ္ ကားထဲက ဇာတ္ေကာင္ရဲ႕ နာမည္ ကလည္း ဝိုင္းပဲျဖစ္တယ္။ အဲဒီ ဇာတ္ကားကအေအာင္ျမင္ဆုံးကား ေတြထဲက တစ္ကားပါ။ ဝိုင္းဆိုတဲ့ နာမည္ရဖို႔ ေတာ္ေတာ္ေလးႀကိဳးစားခဲ့ ရတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒုတိ ယမင္းသားျဖစ္ေနလို႔ေလ။
ဒုတိယ မင္းသားဆိုတဲ့ေနရာမွာ ပရိသတ္ အားေပးမႈကေတာ္ေတာ္ေလးကို ခက္ ခဲတယ္ေလ။ ဒီႏိုင္ငံမွာ ေရးသားတဲ့ ဇာတ္အိမ္ေတြက မင္းသား၊ မင္းသမီး ကို ဦးစားေပးတာမ်ားတယ္။ ဥပမာ- Second ေနရာကို ဇာတ္အိမ္ ေကာင္းရင္ မင္းသားႀကီးေတြ လုပ္တာမ်ားတယ္။ ဇာတ္ပို႔ေတြကို သ႐ုပ္ေဆာင္မခိုင္းဘူး။ ကိုယ္ေတြကို သိပ္မခုိင္းဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္ရ တဲ့ ေနရာေလးမွာ အႏုပညာဗီဇကို ေပၚ လြင္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုၿပီး အႏုပညာဝမ္းစာကို ျဖည့္ခဲ့ရတယ္။
► Music (MTV) ဒါ႐ိုက္တာဘဝ
ဇာတ္ပို႔ဘဝ၊ဒုတိယမင္းသား ဘဝက ေရရွည္မွာ ဘဝအာမခံခ်က္ လည္း သိပ္မရွိဘူး၊ မ်က္ႏွာလည္း ငယ္ရတယ္၊ ကိုယ့္ရည္မွန္းခ်က္က အစကတည္းက ဒီလိုမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အသက္၂၅ႏွစ္ျပည့္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ခဲ့တယ္။
ဇာတ္ညႊန္းေရးတာသင္တယ္။ ဒါ႐ိုက္ တာလုပ္မယ္ဆိုလည္း သူမ်ားနဲ႔မတူ ညီတဲ့ ပုံစံမ်ဳိးပဲ လုပ္ခ်င္ခဲ့တယ္။ ဒါ ေၾကာင့္အသက္၃ဝျပည့္တဲ့အခါ ဒါ႐ိုက္တာ စလုပ္ခဲ့တယ္။ လုပ္ေတာ့ လည္းအမွတ္တရေတြရွိခဲ့တယ္။ သင္ ခဲ့ရေတာ့႐ုပ္ရွင္ဗီဒီယိုဇာတ္ ညႊန္း ပညာကို၊စၿပီးလုပ္ရေတာ့Music (MTV) မွာ လုပ္ရတယ္။ ကိုယ္လည္း မသိ နားမလည္တဲ့ဘဝကို သြားလုပ္ ခဲ့ရတယ္။ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီးရွိခဲ့ေပမယ့္ ေအာင္ျမင္စြာ ေက်ာ္ ျဖတ္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ နာမည္တစ္လုံးရ တဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီMusic (MTV) ဒါ႐ိုက္တာအလုပ္ကို
ထားခဲ့တယ္။ ဒါ႐ိုက္တာလုပ္မယ္လို႔ ရည္ရြယ္ ကတည္းက ကိုယ္လုပ္တဲ့ အလုပ္ကို ေအာင္ျမင္စြာပဲ လုပ္ခ်င္ခဲ့တာေလ။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကလည္း သီခ်င္းတစ္ ပုဒ္ကို ဒါ႐ိုက္တာလုပ္ရင္ ဘယ္ ေလာက္မွ ရတာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေကာင္းေစခ်င္တဲ့အတြက္ တစ္လကို တစ္ပုဒ္ေလာက္ပဲ ႐ုိက္ကူးျဖစ္ တယ္။ သီခ်င္း႐ိုက္ကူးတဲ့ ဒါ႐ိုက္တာ ဘဝ မွာ ေအာင္ျမင္ေနခ်ိန္ ႐ုပ္ရွင္၊ဗီ ဒီယိုဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ ကမ္းလွမ္းမႈ ေတြ ရွိခဲ့တယ္။
► ႐ုပ္ရွင္၊ဗီဒီယို ဒါ႐ိုက္တာဘဝ
ပထမဦးဆုံးအေနနဲ႔ စိုင္းစိုင္း ကမ္းလွမ္းမႈကို လက္ခံခဲ့တယ္။ အဲဒီ ေရွ႕မွာကမ္းလွမ္းတဲ့ကုမၸဏီေတြ အ မ်ားႀကီးရွိခဲ့တယ္။ဒါေပမဲ့မ႐ိုက္ခဲ့ ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အလုပ္ကို ေရြးလုပ္ၿပီး ေကာင္းမယ္ထင္တဲ့ဟာ ကိုေသခ်ာေလးလုပ္ခ်င္တာလည္း ပါတယ္။
အလုပ္တိုင္းသာ လိုက္လုပ္ ေနရင္ ဒီအခ်ိန္မွာ ဒီလိုအေျခအေန ျဖစ္လာ စရာေၾကာင္းမရွိဘူး။ သ႐ုပ္ ေဆာင္ဘဝထက္ ဒါ႐ုိက္တာဝိုင္း အျဖစ္ ပရိသတ္သိတာကလည္း ခံ ယူခ်က္ရယ္၊ အလုပ္ေပၚထားတဲ့ စိတ္နဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕ပရိသတ္ကိုေပးခ်င္ တဲ့အေၾကာင္းအရာက တိုက္႐ိုက္ အခ်ဳိးက်ပါတယ္။ အဲဒီဟာနဲ႔ တန္ဖိုး ညီတဲ့ဘဝတစ္ခုကို ျပန္ရတာပါ။ သ႐ုပ္ေဆာင္ဘဝတုန္းက ေတာ္ ေတာ္ဆိုးဆိုးရြားရြားပဲ။ စာရိတၱပိုင္း ဆိုင္ရာလည္း လုံးဝသုညပါပဲ။ ဟီး ႐ိုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္ ခက္ပါတယ္။ ပထမဦးဆုံး ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ 'ေက်ာက္စက္ေရ' ဇာတ္ကားကို ျမင့္ ျမတ္၊ေမသန္းႏု၊စိုးျမတ္သူဇာ၊ ထြန္း အိႁႏၵာဗိုတို႔နဲ႔ ႐ိုက္ကူးခဲ့တယ္။ အဲဒီ ဇာတ္ကား႐ိုက္တုန္းက ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေတြ႕အႀကဳံေတြ ေတာ္ေတာ္ေလးရခဲ့တယ္။ ဒီဇာတ္ ကားကေပးတဲ့ သင္ခန္းစာေတြနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတစ္ကား ကို ေအာင္ ျမင္ေအာင္ ဘယ္လုိ ႐ိုက္ကူးရမလဲ ဆိုတာသိခဲ့ရတယ္။ ဒီကားမွာ Editing နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အကယ္ဒမီ ဆုဆြတ္ခူးေပးခဲ့ႏိုင္ခဲ့တဲ့အ တြက္ ဝမ္း သာတယ္။ ဒုတိယဇာတ္ကားျဖစ္တဲ့ အာဒမ္ရယ္၊ဧဝရယ္၊ ဒသရယ္မွာ အကယ္ဒမီအမ်ားႀကီး ရခ့ဲေပမယ့္ ဒါ႐ိုက္တာဆုလြဲခဲ့တယ္။ အကယ္ဒမီ နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေျပာေနက်စကားတစ္ ခြန္းရွိတယ္။အဲဒါက ဘာလဲဆိုရင္ 'အဲဒီ အခန္းျဖတ္' ဇာတ္ကားကို ႐ိုက္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲ႕မွားယြင္းေနတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ ဆင္ဆာစနစ္ကို ကမၻာကို အေကာင္း ဆုံးျပႏိုင္ ခဲ့တယ္။ အဲဒီ့အတြက္ အကယ္ဒမီအေၾကာင္းဆိုရင္ မေမး ပါနဲ႔လို႔ ေျပာတယ္။ လက္ရွိစံႏႈန္းေတြ၊ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက လူေတြက ခုခ်ိန္ ထိ ရွိေနတုန္းပဲ။ အာဒမ္၊ဧဝ၊ဒသ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမွာ မင္းသားဆု၊ မင္းသမီးဆုက ဒါ႐ိုက္တာညႊန္ျပမႈ မေကာင္းဘဲအကယ္ဒမီမရႏိုင္ပါ ဘူး။ အဲဒီလိုပဲ ထုတ္လုပ္သူ(ဇာတ္ ကားဆု)ဆိုတာကလည္း ဒါ႐ိုက္တာ ရဲ႕ ဇာတ္ကား တစ္ကားလုံးတင္ျပပုံ ေကာင္းလို႔သာရတာပါ။ ဒါေပမဲ့ အဲ ဒီႏွစ္မွာ ဒါ႐ိုက္ တာက်န္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုပဲ ေနာက္႐ိုက္ကူးတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားေတြကို လည္း ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္သိပ္မထားေတာ့ပါဘူး။ တစ္နဲ႔ တစ္ေပါင္းရင္း ႏွစ္ရတာ နည္းနည္း ခက္ခ်င္ခက္ေနလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ အကယ္ဒမီပုစၧာကတြက္ရတာ လြယ္ ပါတယ္။ အဲဒီအခန္းျဖတ္ဖန္တီးတဲ့ ဒါ႐ိုက္တာကို အကယ္ဒမီမေပးပါ နဲ႔ဆို လုံေလာက္ပါတယ္။
► ေငြေၾကးနဲ႔ဂုဏ္သိကၡာ
ဒီႏွစ္ခုက ကြာျခားခ်က္ရွိပါ တယ္။ ေငြေၾကးဆိုတာ ဂုဏ္သိကၡာ နဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး။ တကယ္တမ္းဂုဏ္ သိကၡာရွိတဲ့သူက ေငြေၾကးမရွိလည္း ရပ္တည္လို႔ရပါတယ္။ ဘယ္လိုေျပာမ လဲ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ စနစ္ဆိုးေအာက္ က သင္ၾကားေပးလိုက္တဲ့အေတြ႕ အႀကဳံရွိတဲ့သူကို ပိုၿပီး ဦးစားေပးၾက တာမ်ားတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အျမင္က ေငြေၾကးရွိတာထက္ ဂုဏ္သိကၡာရွိ တာကို ပိုလိုလားတယ္။ ေငြရွိဖို႔ အတြက္ဆိုရင္ ဇာတ္ကားတိုင္း ကို ေကာင္းေကာင္း၊မေကာင္းေကာင္း ႐ိုက္ကူးေနမွာပဲေလ။ ဂုဏ္သိကၡာရွိဖို႔ ဆိုရင္ ေကာင္းတဲ့ဇာတ္ကားေတြပဲ ႐ိုက္ကူးမွာေလ။
အဲဒီ့အခါက်ေတာ့ ေငြရွာဖို႔အတြက္ လိပ္ျပာမသန္႔ေတာ့ ဘူးေလ။ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ကို ဇြတ္မလုပ္ခ်င္ဘူး။ ေငြေၾကးဆိုတာက ေတာ့ ဘုရားေပးသေလာက္ပဲရမွာပဲ ေလ။ ဂုဏ္သိကၡာဆိုတာကေတာ့
ကုိယ့္ရဲ႕႐ိုးသားမႈေၾကာင့္ရတဲ့ အ တြက္ပိုတန္ဖိုးထားမက္ေမာမိတယ္။ လူတစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္မွာ ဘဝေပးအေျခအေနေတြမတူ ညီတာ ေတြရွိမယ္။ခံယူခ်က္ေတြ၊ ယုံၾကည္ ခ်က္ေတြ မတူညီတာေတြရွိမယ္။ ဘယ္ေတာ့မွလည္းတူညီႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။
► အကယ္ဒမီဆုအရယူမယ့္သူ
အကယ္ဒမီဆုကို အရည္အခ်င္း ရွိစြာ ရယူမယ္လို႔ ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့ဖူး တယ္။ ဒါကလည္း ရွင္းပါတယ္။ ပရိသတ္ကို ရယူမယ္လို႔ေျပာလိုက္ ကတည္းက ႀကိဳးစားေတာ့မွာပါ။ အဲ ဒီလို ႀကိဳးစားတဲ့အတြက္ ပရိသတ္က လည္း အသိအမွတ္ျပဳခဲ့တယ္။ အကယ္ဒမီမေပးတာကို မေျပာဘူး ေနာ္။ အခုလက္ရွိမွာ လက္ပံဇာတ္ ကားတင္ထားတယ္။ အဲဒီဇာတ္ကား နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပရိသတ္အသံေတြ၊ comment ေတြ ၾကားေနရ တယ္။ ေလာေလာဆယ္ ပရိသတ္ကအသိ အမွတ္ျပဳေနရင္ကြၽန္ေတာ့္စကား
အတိုင္းလုပ္ျပေနတာပါပဲ။
► ေအာင္ျမင္မႈလွ်ဳိ႕ဝွက္ခ်က္
အႏုပညာအလုပ္စလုပ္က တည္းက အခက္အခဲေတြ၊ စိန္ေခၚမႈ ေတြေ တာ္ေတာ္မ်ားခဲ့တယ္။ဒါေတြ ကိုေက်ာ္ျဖတ္ဖု႔ိကစိတ္ဓာတ္ခိုင္မာမႈ နဲ႔ယုံၾကည္ မႈပါပဲ။ငါဟာ႐ိုးသား တယ္။ငါ့လုပ္ရပ္ကမွန္တယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူ႔မွ ေၾကာက္ စရာမလုိပါဘူး။ အဲဒီ့ယုံၾကည္ခ်က္နဲ႔စိတ္ဓာတ္က အ ေရးႀကီးပါတယ္။ ကိုယ့္လိပ္ျပာ ကိုယ္ သန္႔ၿပီး ႐ိုးသားဖို႔လိုပါတယ္။ဒါေတြ ရွိေနရင္ဘယ္လို အခက္အခဲေတြ၊စိန္ ေခၚမႈေတြကိုမဆိုေၾကာက္ရြ႕ံေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။႐ိုးသားတဲ့လူက တိုက္ရဲ ခိုက္ရဲတယ္။စိန္ေခၚရဲတယ္။အႏု ပညာအရည္ အေသြးကိုလည္း ပရိ သတ္ကဆုံးျဖတ္မွာပါ။လိုအပ္ခ်က္ရွိ ရင္လည္း သူတို႔ကပဲ ေဝဖန္မွာပါ။
► ဇာတ္ပို႔ဘဝ
ဒါ႐ိုက္တာေမာင္သီ႐ိုက္ကူး ခဲ့တဲ့ 'ေရႊအိမ္မွာနားေစခဲ့ေသာ' ဇာတ္ ကားမွာ အမွတ္တရေတြ ရွိခဲ့တယ္။ အရင္တုန္းက ထက္ျမက္ဆိုတဲ့ နာ မည္နဲ႔ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့တယ္။ ဝိုင္းဆို တဲ့ နာမည္က အိမ္နာမည္ပါ။ အဲဒီ ဇာတ္ကား႐ိုက္ကူးတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဝိုင္း ဆိုၿပီး နာမည္ေျပာင္းခဲ့တယ္။ ဇာတ္ ကားထဲက ဇာတ္ေကာင္ရဲ႕ နာမည္ ကလည္း ဝိုင္းပဲျဖစ္တယ္။ အဲဒီ ဇာတ္ကားကအေအာင္ျမင္ဆုံးကား ေတြထဲက တစ္ကားပါ။ ဝိုင္းဆိုတဲ့ နာမည္ရဖို႔ ေတာ္ေတာ္ေလးႀကိဳးစားခဲ့ ရတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒုတိ ယမင္းသားျဖစ္ေနလို႔ေလ။
ဒုတိယ မင္းသားဆိုတဲ့ေနရာမွာ ပရိသတ္ အားေပးမႈကေတာ္ေတာ္ေလးကို ခက္ ခဲတယ္ေလ။ ဒီႏိုင္ငံမွာ ေရးသားတဲ့ ဇာတ္အိမ္ေတြက မင္းသား၊ မင္းသမီး ကို ဦးစားေပးတာမ်ားတယ္။ ဥပမာ- Second ေနရာကို ဇာတ္အိမ္ ေကာင္းရင္ မင္းသားႀကီးေတြ လုပ္တာမ်ားတယ္။ ဇာတ္ပို႔ေတြကို သ႐ုပ္ေဆာင္မခိုင္းဘူး။ ကိုယ္ေတြကို သိပ္မခုိင္းဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္ရ တဲ့ ေနရာေလးမွာ အႏုပညာဗီဇကို ေပၚ လြင္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲဆိုၿပီး အႏုပညာဝမ္းစာကို ျဖည့္ခဲ့ရတယ္။
► Music (MTV) ဒါ႐ိုက္တာဘဝ
ဇာတ္ပို႔ဘဝ၊ဒုတိယမင္းသား ဘဝက ေရရွည္မွာ ဘဝအာမခံခ်က္ လည္း သိပ္မရွိဘူး၊ မ်က္ႏွာလည္း ငယ္ရတယ္၊ ကိုယ့္ရည္မွန္းခ်က္က အစကတည္းက ဒီလိုမ်ဳိးမဟုတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အသက္၂၅ႏွစ္ျပည့္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ခဲ့တယ္။
ဇာတ္ညႊန္းေရးတာသင္တယ္။ ဒါ႐ိုက္ တာလုပ္မယ္ဆိုလည္း သူမ်ားနဲ႔မတူ ညီတဲ့ ပုံစံမ်ဳိးပဲ လုပ္ခ်င္ခဲ့တယ္။ ဒါ ေၾကာင့္အသက္၃ဝျပည့္တဲ့အခါ ဒါ႐ိုက္တာ စလုပ္ခဲ့တယ္။ လုပ္ေတာ့ လည္းအမွတ္တရေတြရွိခဲ့တယ္။ သင္ ခဲ့ရေတာ့႐ုပ္ရွင္ဗီဒီယိုဇာတ္ ညႊန္း ပညာကို၊စၿပီးလုပ္ရေတာ့Music (MTV) မွာ လုပ္ရတယ္။ ကိုယ္လည္း မသိ နားမလည္တဲ့ဘဝကို သြားလုပ္ ခဲ့ရတယ္။ အခက္အခဲေတြ အမ်ားႀကီးရွိခဲ့ေပမယ့္ ေအာင္ျမင္စြာ ေက်ာ္ ျဖတ္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ နာမည္တစ္လုံးရ တဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီMusic (MTV) ဒါ႐ိုက္တာအလုပ္ကို
ထားခဲ့တယ္။ ဒါ႐ိုက္တာလုပ္မယ္လို႔ ရည္ရြယ္ ကတည္းက ကိုယ္လုပ္တဲ့ အလုပ္ကို ေအာင္ျမင္စြာပဲ လုပ္ခ်င္ခဲ့တာေလ။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကလည္း သီခ်င္းတစ္ ပုဒ္ကို ဒါ႐ိုက္တာလုပ္ရင္ ဘယ္ ေလာက္မွ ရတာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေကာင္းေစခ်င္တဲ့အတြက္ တစ္လကို တစ္ပုဒ္ေလာက္ပဲ ႐ုိက္ကူးျဖစ္ တယ္။ သီခ်င္း႐ိုက္ကူးတဲ့ ဒါ႐ိုက္တာ ဘဝ မွာ ေအာင္ျမင္ေနခ်ိန္ ႐ုပ္ရွင္၊ဗီ ဒီယိုဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ ကမ္းလွမ္းမႈ ေတြ ရွိခဲ့တယ္။
► ႐ုပ္ရွင္၊ဗီဒီယို ဒါ႐ိုက္တာဘဝ
ပထမဦးဆုံးအေနနဲ႔ စိုင္းစိုင္း ကမ္းလွမ္းမႈကို လက္ခံခဲ့တယ္။ အဲဒီ ေရွ႕မွာကမ္းလွမ္းတဲ့ကုမၸဏီေတြ အ မ်ားႀကီးရွိခဲ့တယ္။ဒါေပမဲ့မ႐ိုက္ခဲ့ ဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အလုပ္ကို ေရြးလုပ္ၿပီး ေကာင္းမယ္ထင္တဲ့ဟာ ကိုေသခ်ာေလးလုပ္ခ်င္တာလည္း ပါတယ္။
အလုပ္တိုင္းသာ လိုက္လုပ္ ေနရင္ ဒီအခ်ိန္မွာ ဒီလိုအေျခအေန ျဖစ္လာ စရာေၾကာင္းမရွိဘူး။ သ႐ုပ္ ေဆာင္ဘဝထက္ ဒါ႐ုိက္တာဝိုင္း အျဖစ္ ပရိသတ္သိတာကလည္း ခံ ယူခ်က္ရယ္၊ အလုပ္ေပၚထားတဲ့ စိတ္နဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕ပရိသတ္ကိုေပးခ်င္ တဲ့အေၾကာင္းအရာက တိုက္႐ိုက္ အခ်ဳိးက်ပါတယ္။ အဲဒီဟာနဲ႔ တန္ဖိုး ညီတဲ့ဘဝတစ္ခုကို ျပန္ရတာပါ။ သ႐ုပ္ေဆာင္ဘဝတုန္းက ေတာ္ ေတာ္ဆိုးဆိုးရြားရြားပဲ။ စာရိတၱပိုင္း ဆိုင္ရာလည္း လုံးဝသုညပါပဲ။ ဟီး ႐ိုးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ဖို႔ ေတာ္ေတာ္ ခက္ပါတယ္။ ပထမဦးဆုံး ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားဒါ႐ိုက္တာအျဖစ္ 'ေက်ာက္စက္ေရ' ဇာတ္ကားကို ျမင့္ ျမတ္၊ေမသန္းႏု၊စိုးျမတ္သူဇာ၊ ထြန္း အိႁႏၵာဗိုတို႔နဲ႔ ႐ိုက္ကူးခဲ့တယ္။ အဲဒီ ဇာတ္ကား႐ိုက္တုန္းက ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေတြ႕အႀကဳံေတြ ေတာ္ေတာ္ေလးရခဲ့တယ္။ ဒီဇာတ္ ကားကေပးတဲ့ သင္ခန္းစာေတြနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတစ္ကား ကို ေအာင္ ျမင္ေအာင္ ဘယ္လုိ ႐ိုက္ကူးရမလဲ ဆိုတာသိခဲ့ရတယ္။ ဒီကားမွာ Editing နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အကယ္ဒမီ ဆုဆြတ္ခူးေပးခဲ့ႏိုင္ခဲ့တဲ့အ တြက္ ဝမ္း သာတယ္။ ဒုတိယဇာတ္ကားျဖစ္တဲ့ အာဒမ္ရယ္၊ဧဝရယ္၊ ဒသရယ္မွာ အကယ္ဒမီအမ်ားႀကီး ရခ့ဲေပမယ့္ ဒါ႐ိုက္တာဆုလြဲခဲ့တယ္။ အကယ္ဒမီ နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေျပာေနက်စကားတစ္ ခြန္းရွိတယ္။အဲဒါက ဘာလဲဆိုရင္ 'အဲဒီ အခန္းျဖတ္' ဇာတ္ကားကို ႐ိုက္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံ ရဲ႕မွားယြင္းေနတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ ဆင္ဆာစနစ္ကို ကမၻာကို အေကာင္း ဆုံးျပႏိုင္ ခဲ့တယ္။ အဲဒီ့အတြက္ အကယ္ဒမီအေၾကာင္းဆိုရင္ မေမး ပါနဲ႔လို႔ ေျပာတယ္။ လက္ရွိစံႏႈန္းေတြ၊ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက လူေတြက ခုခ်ိန္ ထိ ရွိေနတုန္းပဲ။ အာဒမ္၊ဧဝ၊ဒသ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမွာ မင္းသားဆု၊ မင္းသမီးဆုက ဒါ႐ိုက္တာညႊန္ျပမႈ မေကာင္းဘဲအကယ္ဒမီမရႏိုင္ပါ ဘူး။ အဲဒီလိုပဲ ထုတ္လုပ္သူ(ဇာတ္ ကားဆု)ဆိုတာကလည္း ဒါ႐ိုက္တာ ရဲ႕ ဇာတ္ကား တစ္ကားလုံးတင္ျပပုံ ေကာင္းလို႔သာရတာပါ။ ဒါေပမဲ့ အဲ ဒီႏွစ္မွာ ဒါ႐ိုက္ တာက်န္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုပဲ ေနာက္႐ိုက္ကူးတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားေတြကို လည္း ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္သိပ္မထားေတာ့ပါဘူး။ တစ္နဲ႔ တစ္ေပါင္းရင္း ႏွစ္ရတာ နည္းနည္း ခက္ခ်င္ခက္ေနလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ အကယ္ဒမီပုစၧာကတြက္ရတာ လြယ္ ပါတယ္။ အဲဒီအခန္းျဖတ္ဖန္တီးတဲ့ ဒါ႐ိုက္တာကို အကယ္ဒမီမေပးပါ နဲ႔ဆို လုံေလာက္ပါတယ္။
► ေငြေၾကးနဲ႔ဂုဏ္သိကၡာ
ဒီႏွစ္ခုက ကြာျခားခ်က္ရွိပါ တယ္။ ေငြေၾကးဆိုတာ ဂုဏ္သိကၡာ နဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး။ တကယ္တမ္းဂုဏ္ သိကၡာရွိတဲ့သူက ေငြေၾကးမရွိလည္း ရပ္တည္လို႔ရပါတယ္။ ဘယ္လိုေျပာမ လဲ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ စနစ္ဆိုးေအာက္ က သင္ၾကားေပးလိုက္တဲ့အေတြ႕ အႀကဳံရွိတဲ့သူကို ပိုၿပီး ဦးစားေပးၾက တာမ်ားတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္အျမင္က ေငြေၾကးရွိတာထက္ ဂုဏ္သိကၡာရွိ တာကို ပိုလိုလားတယ္။ ေငြရွိဖို႔ အတြက္ဆိုရင္ ဇာတ္ကားတိုင္း ကို ေကာင္းေကာင္း၊မေကာင္းေကာင္း ႐ိုက္ကူးေနမွာပဲေလ။ ဂုဏ္သိကၡာရွိဖို႔ ဆိုရင္ ေကာင္းတဲ့ဇာတ္ကားေတြပဲ ႐ိုက္ကူးမွာေလ။
အဲဒီ့အခါက်ေတာ့ ေငြရွာဖို႔အတြက္ လိပ္ျပာမသန္႔ေတာ့ ဘူးေလ။ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ကို ဇြတ္မလုပ္ခ်င္ဘူး။ ေငြေၾကးဆိုတာက ေတာ့ ဘုရားေပးသေလာက္ပဲရမွာပဲ ေလ။ ဂုဏ္သိကၡာဆိုတာကေတာ့
ကုိယ့္ရဲ႕႐ိုးသားမႈေၾကာင့္ရတဲ့ အ တြက္ပိုတန္ဖိုးထားမက္ေမာမိတယ္။ လူတစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္မွာ ဘဝေပးအေျခအေနေတြမတူ ညီတာ ေတြရွိမယ္။ခံယူခ်က္ေတြ၊ ယုံၾကည္ ခ်က္ေတြ မတူညီတာေတြရွိမယ္။ ဘယ္ေတာ့မွလည္းတူညီႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။
► အကယ္ဒမီဆုအရယူမယ့္သူ
အကယ္ဒမီဆုကို အရည္အခ်င္း ရွိစြာ ရယူမယ္လို႔ ေၾကြးေၾကာ္ခဲ့ဖူး တယ္။ ဒါကလည္း ရွင္းပါတယ္။ ပရိသတ္ကို ရယူမယ္လို႔ေျပာလိုက္ ကတည္းက ႀကိဳးစားေတာ့မွာပါ။ အဲ ဒီလို ႀကိဳးစားတဲ့အတြက္ ပရိသတ္က လည္း အသိအမွတ္ျပဳခဲ့တယ္။ အကယ္ဒမီမေပးတာကို မေျပာဘူး ေနာ္။ အခုလက္ရွိမွာ လက္ပံဇာတ္ ကားတင္ထားတယ္။ အဲဒီဇာတ္ကား နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ပရိသတ္အသံေတြ၊ comment ေတြ ၾကားေနရ တယ္။ ေလာေလာဆယ္ ပရိသတ္ကအသိ အမွတ္ျပဳေနရင္ကြၽန္ေတာ့္စကား
အတိုင္းလုပ္ျပေနတာပါပဲ။
► ေအာင္ျမင္မႈလွ်ဳိ႕ဝွက္ခ်က္
အႏုပညာအလုပ္စလုပ္က တည္းက အခက္အခဲေတြ၊ စိန္ေခၚမႈ ေတြေ တာ္ေတာ္မ်ားခဲ့တယ္။ဒါေတြ ကိုေက်ာ္ျဖတ္ဖု႔ိကစိတ္ဓာတ္ခိုင္မာမႈ နဲ႔ယုံၾကည္ မႈပါပဲ။ငါဟာ႐ိုးသား တယ္။ငါ့လုပ္ရပ္ကမွန္တယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူ႔မွ ေၾကာက္ စရာမလုိပါဘူး။ အဲဒီ့ယုံၾကည္ခ်က္နဲ႔စိတ္ဓာတ္က အ ေရးႀကီးပါတယ္။ ကိုယ့္လိပ္ျပာ ကိုယ္ သန္႔ၿပီး ႐ိုးသားဖို႔လိုပါတယ္။ဒါေတြ ရွိေနရင္ဘယ္လို အခက္အခဲေတြ၊စိန္ ေခၚမႈေတြကိုမဆိုေၾကာက္ရြ႕ံေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး ။႐ိုးသားတဲ့လူက တိုက္ရဲ ခိုက္ရဲတယ္။စိန္ေခၚရဲတယ္။အႏု ပညာအရည္ အေသြးကိုလည္း ပရိ သတ္ကဆုံးျဖတ္မွာပါ။လိုအပ္ခ်က္ရွိ ရင္လည္း သူတို႔ကပဲ ေဝဖန္မွာပါ။
No comments:
Post a Comment